SPP marknadsför grönt tänkande med röda lok

SPP använder målade lok som en del av höstens marknadsföringskampanj. Tanken är att de röda loken ska få människor att förstå hur viktigt det är att ha en tänka grönt.
I ett pressmeddelande säger Mia Östberg Lanasby, tf chef för innehållsmarknadsföring på SPP att bolaget på det här sättet vill öka både engagemang och kunskap kring hållbar livsstil och vilken skillnad man kan göra med sitt sparande:
– Vi tror på att ge konkreta exempel på hur vi alla kan bidra där ett exempel kan vara att välja tåg framför fossilbränsledrivna transportmedel, säger hon.
SPP-tågen kommer att rulla mellan Malmö och Sundsvall.
Hur ser SPP:s hållbarhetsarbete ut? Du som är Sak & Liv Premium-amvändare kan läsa om alla svenska pensionsbolags hållbarhetesarbete i Sak & Livs rapport ”Pensionerna och hållbarheten”.

12 september, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048