Skandia Fastigheter kan få pris för Nordens bästa köpcenter

• Bild från kampanjen ”Allonika flyttar in” som belönades med guld vid tävlingen Swedish Content Awards tidigare i år. 

Skandia Fastigheter har blivit nominerat till utmärkelsen Nordens bästa köpcenter. Nomineringen gäller dels Frölunda Torg i Göteborg, dels Väla i Helsingborg. Bakom utmärkelsen står branschorganisationen Nordic Council of Shopping Centers. 

Frölunda Torg har nomineras i två kategorier: Best Innovation och Best Marketing Campaign. Best Innovation avser jobbsatsningen Centrumakademin där personer i utanförskap erbjuds praktik  i köpcentrumet. Nomineringen i Best Marketing Campaign tar Frölunda Torg för kampanjen ”Alonnika flyttar in i Frölunda Torg”, där influencern Alonnika flyttade in i ett eget hus mitt i köpcentrumet där hon bodde under två veckor och rapporterade om sina upplevelser via sociala medier.

Väla har nominerats i kategorin Best Shopping Center. Juryn skriver om nomineringen: ”…under lång tid varit framgångsrikt på sin marknad men aldrig slutat att utvecklas. Genom ett kontinuerligt förändrings- och förädlingsarbete har det kunnat behålla sin aktualitet och greppet om sin marknad. Ett synligt och aktivt management har starkt bidragit till centrets popularitet såväl hos besökare som hyresgäster”.

Vinnarna i den svenska tävlingen utses den 23 oktober och får sedan möta bidrag från andra länder i en nordisk final. Förra årets vinnare i Sverige i kategorin Best Shopping Center var Mall of Scandinavia i Solna norr om Stockholm. Mall of Scandinavia vann även utmärkelsen i den nordiska finalen.

8 oktober, 2018
Gunnar Loxdal