Trygghet för livet! Trygg-Hansas nya kommunikationskoncept
Nu lanserar Trygg-Hansa ett helt nytt kommunikationskoncept — Trygghet för livet. I en reklamkampanj i linje med det nya konceptet har man tagit fram reklamfilmer med magiska och sårbara ögonblick ur verkligheten. Först ut är en film från en riktig förlossning, som marknadsför Trygg-Hansas barnförsäkring.
Konceptet Trygghet för livet är tänkt att ta fasta på att Trygg-Hansa vill ge människor och företag trygghet att leva och verka fullt ut, och att företaget erbjuder försäkringar som gör det lätt för kunderna att känna sig trygga. Det första resultatet av det nya konceptet är en reklamkampanj, signerad kommunikationsbyrån Perfect Fools.
– Med ”Trygghet för livet” vill vi få livet att kännas lite tryggare genom att säga som det är och visa det som det är. Trygg-Hansas försäkringar skapar trygghet i livets alla olika skeenden och det är precis där, i våra kunders liv här och nu, som vi vill befinna oss med den nya reklamkampanjen. Vi vill vara en livboj i alla små och stora ögonblick på resan genom livet, säger Hanna Axelsson, Marknads- och kommunikationschef på Trygg-Hansa, i en presskommentar.
Alla delar av kampanjen är producerade i dokumentär stil. Reklamfilmen för barnförsäkring har exempelvis filmats under en riktig förlossning. Filmerna är regisserade och fotograferade av Emilia Bergmark-Jiménez och visas under hösten på tv, bio och i olika digitala kanaler.
– Vi vet att försäkringar inte alltid är det mest lustfyllda att tänka på, men faktum är att Trygg-Hansa och deras försäkringar är med människor i några av de mest emotionella ögonblicken i livet. Att förmedla det i den nya reklamkampanjen har varit en emotionell berg- och dalbana. Jag vill speciellt rikta ett enormt tack till mamman i vår barnförsäkringsfilm och säga lycka till i livet till den lille pojke som föddes den 5 september, säger Klas Lusth, Executive Creative Director på Perfect Fools, i sin kommentar.
Arbetsgruppen på Trygg-Hansa utgörs av marknads- och kommunikationsdirektör Emma Brandt-Johnsson, marknads- och kommunikationschef Hanna Axelsson, projektledare Anna-Maria Sjöberg, planner Petter Lindkvist och presschef Joseph Borenstein
I arbetsgruppen på Perfect Fools ingår creative director Klas Lusth, art director Nayeli Kremb, art director Fabian Lakander, copywriter Sebastian Snygg, copywriter Petter Esbjörnsson, producer Cattis Håkansson, client lead Maria Lundvall, planner Rasmus Bjurström, PR Strategist Nicolina Jonsson, Media Strategist Justin Colavita och designer Mattias Mattisson.
Här kan du ta del av den nya reklamfilmen för Trygg-Hansas barnförsäkringar med den nya kommunikationsplattformen, filmad under en riktig förlossning.