22 000 försäkringstagare i Northmill vid utgången av september
Under tredje kvartalet i år ökade antalet kunder i Northmill med en försäkring till 22 000 personer. Det framgår av Northmills kvartalsrapport.
Northmill är ett svenskt fintechbolag med verksamhet i Sverige, Finland och Polen, och sammanlagt över 200 000 kunder. Sedan mitten av september är Northmill registrerat som bank.
Tidigare i år lanserade Northmill sin första försäkring inom ramen för konceptet Rebilla — låneskyddsförsäkringen Rebilla Reassure i samarbete med Maiden. Northmill siktar på att före årets slut ha minst 25 000 försäkringskunder.
Av bolagets kvartalsrapport för tredje kvartalet i år framgår att man är på god väg att närma sig målet. Vid utgången av september hade Northmill inte mindre än 22 000 försäkringskunder.
— Vi har noterat att våra försäkringsprodukter är väldigt uppskattade och vi är glada över att fortsätta att bidra med stabilitet och trygghet för våra rebilla-kunder, skriver Northmill i sin kvartalsrapport.
Provisionsintäkterna från försäkringsverksamheten uppgick under kvartalet till 7,2 miljoner kronor jämfört med 3,2 miljoner kronor motsvarande period föregående år.
Här kan du ta del av Northmills kvartalsrapport för tredje kvartalet, under förutsättning att du har ett abonnemang på Sak & Liv Premium.