Omocom: 100% av de skadedrabbade kunderna vill återkomma
Samtliga de kunder som anmält en skada i samband med att de har hyrt ut eller anlitat transporter via en delningstjänst, kan tänka sig att anlita tjänsten igen. Det blev resultatet när insurtechbolaget Omocom gick igenom de skaderegleringsärenden som man hanterat i juni och juli.
— Det är feedback som vi är otroligt stolta och glada över, och visar att vi lyckas med att skapa återkommande kunder som vågar och vill hyra ut igen. Detta är möjligt tack vare de plattformar som vi samarbetar med, som även de jobbar mot hållbar, resurseffektiv och miljövänlig konsumtion, skriver Omocom i en kommentar till undersökningen.
Nu framgår det inte av informationen från Omocom hur många skaderegleringsärenden som det har handlat om.
Men oavsett det, så tycks det som om tjänsten därmed fungerar precis som det var avsett. Affärsidén bakom Omocom var redan från start att hjälpa delningstjänster i den cirkulära ekonomin att höja kundernas förtroende, genom att erbjuda försäkring för de föremål som hyrs ut eller transporteras.