Agria tecknar white label-avtal med brittiska Lloyds Bank

• ”White label-partnerskapet med Lloyds är en fantastisk möjlighet för vår brittiska verksamhet att introducera Agrias engagemang i djurvälfärd till en större målgrupp och därmed skapa tillväxt genom att erbjuda trygghet till ännu fler djur och djurägare, säger David Haak.
Agria meddelar att man tecknat ett avtal med brittiska Lloyds Bank om att erbjuda djurförsäkring för bankens kunder.
Avtalet avser ett white label-partnerskap där Agria får möjlighet att erbjuda sina försäkringar till Lloyds Banks sammanlagt 22 miljoner bankkunder, varav 11,5 miljoner uppskattas vara djurägare och därmed potentiella kunder.
Enligt Agria är det nya samarbetet en del i Agria internationella expansionsstrategi och en ny väg att skapa tillväxt.
— White label-partnerskapet med Lloyds är en fantastisk möjlighet för vår brittiska verksamhet att introducera Agrias engagemang i djurvälfärd till en större målgrupp och därmed skapa tillväxt genom att erbjuda trygghet till ännu fler djur och djurägare, säger Agrias VD David Haak i en kommentar.
Agrias verksamhet i Storbritannien etablerades år 2009 och har i dag cirka 4 procent av marknaden för djurförsäkringar av hund, katt, smådjur och häst.