Sejfa marknadsför sig till studenter med sönderbrända soffor

• En olycka händer så lätt! Sejfa har placerat ut sönderbrända möbler på olika universitetsorter i landet för att påminna om vikten av att ha en hemförsäkring, speciellt i jultider.
Sejfa har inlett en marknadsföringskampanj på olika universitetsorter i landet där man bland annat har ställt ut brandskadade soffor.
Avsikten med kampanjen är att belysa viken av att ha en hemförsäkring, speciellt i jultider.
Intill de brandskadade möbler finns också information om hur man undviker olyckor i hemmet. Och givetvis om vikten av att ha en hemförsäkring om olyckan ändå skulle vara framme. I dag saknar runt 400 000 personer i Sverige hemförsäkring och många av dem är unga vuxna och studenter.
— De installationer vi har ställt ut består av möbler och inredning med tydliga brännskador. Vi hoppas att människor som ser kampanjen ska reflektera över hur det skulle kännas om det var deras eget hem och deras egna möbler. Målet är att öka medvetenheten om riskerna och påminna om hur viktigt det är med en bra hemförsäkring, säger Denise Kehoe, Chief Marketing Officer på Sejfa.
Kampanjen fokuserar på sju universitet och högskolor i landet: Stockholms Universitet, Handelshögskolan, KTH, Uppsala Universitet, Linköpings Universitet, Karlstads Universitet och Göteborgs Universitet.
I anslutning till de brännskadade möblerna delar Sejfa också ut brandfiltar till både befintliga och nya kunder som ett konkret steg för att öka tryggheten i hemmet.