Mysafety valde Billogram för ny betal- och faktureringslösning

• ”Med Billograms kundanpassade lösningar kan vi bli mer lyhörda och tydligt utgå från att kunden vill betala”, säger Mysafety Försäkringars VD Jesper Jacquet. På bilden från vänster: Jonas Suijkerbuijk och Jesper Jacquet.
Billogram meddelar att Mysafety har valt en lösning från Billogram för sina betal- och faktureringsflöden.
Samarbetet med Billogram inleds nu under 2025. Billogram lyfter fram att lösningen att bidra till smidigare betalningsflöden och stärkta relationer med kunderna, vilket ses som en viktig del av Mysafety Försäkringars fortsatta tillväxt.
— Med Billograms kundanpassade lösningar kan vi bli mer lyhörda och tydligt utgå från att kunden vill betala. Plattformen gör det möjligt att kommunicera på ett sätt som anpassar sig efter kundens behov och förutsättningar. Detta stärker relationen och skapar ett ökat förtroende, säger Mysafety Försäkringars VD Jesper Jacquet i en kommentar.
Enligt Billogram innebär den nya lösningen att det blir möjligt för Mysafety Försäkringar att följa upp sena betalningar på ett mjukare sätt, samtidigt som man får en utökad förståelse för sina olika kunders behov och förutsättningar.
Billogram pekar i sin kommentar på att betalningar inte bara är en transaktion utan också en viktig kontaktpunkt mellan företag och kund, vilket kan stärka kundens känsla av att bli lyssnad på och därmed bidra till långsiktiga relationer.
— Mysafety och vi delar visionen om att göra betalningar enkla och transparenta. Genom smarta och flexibla lösningar skapar vi tillsammans förutsättningar för en bättre kundupplevelse, säger Billograms VD Jonas Suijkerbuijk.