WaterCircles avtalade om lösningen eGlas från Wisentic

• ”Den nya processen har levererat stort värde hos oss redan från start, vilket känns otroligt kul”, säger Catarina Boijort.
Wisentic meddelar att WaterCircles har valt lösningen eGlas för hanteringen av bilglasskador.
Enligt Wistentic innebar eGlas att 68 procent av skadeärendena kunde automatiseras redan under den första månaden.
Inom kort förväntar man sig att automatiseringsgraden överstiger 70 procent.
Catarina Boijort är skadechef på WaterCircles. Hon säger så här i en kommentar till samarbetet med Wisentic:
— Den nya processen har levererat stort värde hos oss redan från start, vilket känns otroligt kul. Samarbetet har frigjort resurser så att vi kan lägga mer tid på tidskrävande och mer värdeskapande uppgifter.
Automatiseringen av bilglasskador beskrivs som en viktig del av WaterCircles strategi för att effektivisera processer och leverera snabbare och mer kostnadseffektiva tjänster till sina kunder. Avsikten är att både produktiviteten och kundupplevelsen ska förbättras genom en minskad andel manuella arbetsmoment.