Sveland inleder nytt samarbete med Distriktsveterinärerna

• ”Våra kunder uppskattar verkligen att de har möjlighet till stöd i sitt djurägande”, säger Linda Kreutz.
Sveland meddelar att bolagets kunder nu får ytterligare tillgång till stöd i sitt djurägande tack vare ett nytt samarbete med Distriktsveterinärerna.
I november förra året startade Sveland sin sjukvårdsupplysning för djur, Svelands Vårdguide, i egen regi. Sedan dess har öppettiderna utökats och antalet samtal har ökat rejält, och Sveland konstaterar att kundernas behov av stöd i sitt djurägande i form av sjukvårdsrådgivning och hjälp med att bedöma behovet av veterinärvård är fortsatt stort.
Svelands Vårdguide har i dag öppet kl 08—20. Det nya samarbetet med Distriktsveterinärerna innebär att den som ringer till Svelands Vårdguide när tjänsten är stängd kan välja att bli kopplad direkt till Distriktsveterinärernas beredskapstjänst. Där får djurägaren hjälp med att komma i kontakt med en veterinär om läget är akut.
— Våra kunder uppskattar verkligen att de har möjlighet till stöd i sitt djurägande. Därför väljer vi nu att satsa vidare på det och möjliggör tillgång till det dygnet runt. Alla som har djur kan nog sätta sig in i situationer där man känner sig osäker och behöver stöd av djursjukvårdspersonal. Vi har sett att speciellt yngre djurägare efterfrågar stöd, säger Svelands VD Linda Kreutz i en kommentar.
Distriktsveterinärerna har mottagningar och ambulatorisk verksamhet över hela landet. Genom en kartfunktion som positionerar deras resurser, kan operatörerna direkt under samtalet ge information om var det finns tillgänglighet och rätt kompetens i förhållande till var djurägaren befinner sig.
— Vi är stolta över att kunna erbjuda Svelands kunder en dygnet runt-service. Det blir allt viktigare att hitta nya former av samarbeten inom branschen, framför allt för djurens bästa, men också för att kunna erbjuda rätt vård vid rätt tillfälle. På det sättet sparar vi både resurser och pengar och kan hjälpa fler. Samarbetet med Sveland är både kul och nyskapande och verkligen välkommet, säger Natasja van Lohuizen, chef för Distriktsveterinärernas beredskapstelefon, i sin kommentar.