Fosak och Foliv i nytt samarbete med Försäkringstorget

• Försäkringstorget beskrivs som ett sätt för kunder att hitta en försäkringsförmedlare. Tjänsten förmedlar endast kontakter till förmedlare som är medlemmar i Fosak eller Foliv.
Försäkringsorganisationen Sak, Fosak, och Försäkringsorganisationen Liv, Foliv, meddelar att man har tecknat ett exklusivt samarbetsavtal med Försäkringstorget, som erbjuder kunder en väg att komma i kontakt med en försäkringsförmedlare.
Försäkringstorget beskrivs som en väg för kunder att få kontakt med försäkringsförmedlare. Tjänsten är kostnadsfri för kunden.
— Försäkringstorget är en digital kundkontaktplattform där människor på ett enkelt sätt kan komma i kontakt med en försäkringsförmedlare som är medlem i någon av våra organisationer. Vi har länge sett att det inte är direkt enkelt för kunder att hitta en försäkringsförmedlare som arbetar med och kan bistå i valet av de försäkringar kunden har behov av. Med detta samarbete kommer kunden enkelt kunna meddela var, när, hur och vad kundens behov består av. De medlemmar som tecknat detta avtal med Försäkringstorget får informationen direkt från kunden och förmedlaren kan då acceptera förfrågan och i så fall kontakta kunden, säger Erick Lindmark som är styrelseordförande i båda organisationerna.
Försäkringstorget tecknar, i enlighet med samarbetsavtalet med Fosak och Foliv, endast avtal med försäkringsförmedlare som är medlemmar i någon av båda branschorganisationer.
— Detta samarbete möjliggör, med andra ord, för försäkringskunder att på ett betydligt smidigare sätt än idag få kontakt med en försäkringsförmedlare för att lösa sina försäkringsbehov. Vi ser framemot att se hur kunderna och våra medlemsföretag kommer finna varandra till bådas fördel. De försäkringsförmedlare som är medlemmar i någon av våra organisationer har alla fått genomgå en relativt noggrann genomlysning för att bli accepterade som medlemsföretag vilket vi ser som en kvalitetsstämpel. Organisationernas motto vid inval av nya medlemmar är kvalité före kvantitet. Vi tror att detta samarbete kan vara en utmärkt hjälp och stöd för kunderna samt även för försäkringsförmedlarna. Det blir spännande att följa och se om vi än en gång lyckats skapa nya fördelar för försäkringskunderna samt även för våra medlemmar, säger Erick Lindmark i en kommentar.