Gjensidige utsågs till vinnare i LinkedIn Talent Awards 2022
Gjensidige meddelar stolt att bolaget har utsetts till vinnare i LinkedIn Talent Awards 2022 i kategorin Talent Insight Pioneer.
Avsikten med utmärkelsen LinkedIn Talent Awards är att lyfta fram LinkedIn-användare världen över som bedöms ha bidragit mest till kanalens globala talanggemenskap.
Gjensidige är vinnare i Norden i kategorin Talent Insigths Pioneer för 2022, i klassen 1 000—5 000 anställda på LinkedIn.
Så här skriver LinkedIn om kategorin och utmärkelsen:
”Talent Insights Pioneer – en utmärkelse för företag som använde LinkedIn Talent Insights för att fatta välgrundade talangbeslut med realtidsinsikter. Finalistföretagen visade sin förmåga att anpassa sig, förnya och föra talanggemenskapen framåt in i den nya arbetsvärlden. Vi är glada över att kunna berätta att ditt team är en vinnare vid 2022 års Talent Awards! Ditt företag är en av de innovativa organisationerna i vårt samhälle som leder framtidens arbete.”
— Den här utmärkelsen är så häftig att få och det här är ett tydligt kvitto på att den strategi vi har med att rikta det vi publicerar på LinkedIn mot employer branding fungerar. LinkedIn är stället att synas på i professionella sammanhang. I Sverige är det bara ett par år sedan vi startade upp ett regelbundet flöde med innehåll och därför är det här extra roligt. Den här utmärkelsen delar vi allihop tillsammans och inte bara vi som jobbar på Gjensidige i Sverige, utan även i Norge och Danmark. Vi skulle inte ha vunnit det här utan alla kollegors egna inlägg, delningar och reaktioner på företagskontots inlägg, säger Tina Halldén, kommunikationschef på Gjensidige i Sverige.
Gjensidige har i likhet med flera andra större företag satsat på ett gemensamt LinkedInkonto där innehållet styrs så att användaren ser olika inlägg beroende på om de befinner sig i Sverige, Norge eller Danmark.
— Syftet med det är att få mesta möjliga organiska tillväxt i antalet följare totalt sett och här hjälper vi varandra i de tre olika länderna. LinkedIn är en viktig kanal för hela Gjensidige-koncernen och för att Gjensidiges inlägg och aktiviteter ska få så stor räckvidd och nå så många möjligt är det viktigt att vi har ett aktivt flöde. LinkedIn är inte bara bra för företaget utan för allas personliga varumärken, säger Elin Mariel Dahl, Head of Social Media inom Gjensidiges koncernkommunikation.
LinkedIn beskrivs som världens största professionella nätverk med cirka 810 miljoner användare globalt. I Sverige använder 4 miljoner människor LinkedIn.
Förutom i kategorin Talent Insigths Pioneer utser Linkedin vinnare inom LinkedIn Talent Awards även i kategorierna Best Employer Brand on LinkedIn, Best Talent Acquisition Team, Learning Champion och Search and Staffing Talent Engagement.