SPP:s kundservice i topp – för femte året!

SPP meddelade i går att företagets kundcenter utsetts till svenska mästare i kundservice i kategorin försäkring. Det är femte gången som SPP får denna utmärkelse!

Man har tidigare vunnit utmärkelsen 2012, 2013, 2015 och 2016. Priset delas ut av SM i telefoni.

Motiveringen till utmärkelsen lyder så här:

”Försäkringar är svårt och det finns många frågor att besvara, de vinnande agenterna har enkelt upplysningarna klara. I alla samtal håller de en jämn nivå och deras lösningar är inga problem att förstå. Vänliga och värdiga vinnare i klassen Försäkringar är SPP.”

– Jag är oerhört imponerad av hur Kundcenter Individ dagligen jobbar med våra kunder. Attityden hos de anställda är allt! Vi kan lära nästan vem som helst allt om pensioner och försäkring, men känslan och det genuina intresset av att hjälpa kunder och ge service har du i blodet – eller inte. Det är väldigt viktigt i rekryteringsprocessen, säger Maja Englund, Chef för Kundcenter och individförsäljning, i en presskommentar.

Förutom SPP var AFA Försäkrings och AMF Pensions kundtjänster nominerade till utmärkelsen. 

26 januari, 2018
Gunnar Loxdal
0706946048