Northmill ökade försäljningen av försäkringar med 55 procent
Under fjärde kvartalet förra året ökade försäljningen av försäkringar i Northmill med 55 procent. Det framgår av Northmills bokslutskommuniké som publicerades nyligen.
Provisionsintäkterna avseende försäkring i Northmill under fjärde kvartalet steg till 7,3 miljoner kronor, jämfört med 4,5 miljoner kronor motsvarande period 2018. Samtidigt ökade kostnaderna i samband med försäkringsdistributionen till 3,0 (2,1) miljoner kronor.
— Vi är stolta över att koncernens försäkringsverksamhet uppvisar en snabb tillväxt även under det fjärde kvartalet, med en ökning med 55 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Vi lyckades uppnå målet att ha 25 000 försäkringskunder vid utgången av år 2019. I praktiken innebär det att betydligt fler av våra kunder nu har extra trygghet och säkerhet tack vare våra försäkringsprodukter, heter det i Northmills rapport för fjärde kvartalet.
Northmill är ett svenskt fintechbolag med verksamhet i Sverige, Finland och Polen, och sammanlagt över 200 000 kunder. Sedan mitten av september är Northmill registrerat som bank.
Här hittar du som har ett abonnemang på Sak & Liv Premium Northmills bokslutskommuniké.