Här är utseendet på Max Matthiessens nya varumärke
Max Matthiessen har inkommit till Patent- och registreringsverket med ansökan om registrering av nytt utseende på sin logotype.
Det nuvarande utseendet på varumärket har hängt med ett tag.
Avsikten är nu att Max Matthiessen varumärke ska uppfattas som mer modernt och framtidsinriktat.
Av visst intresse är också att man profilerar ”MaxM” i en variant av varumärket. Max Matthiessen använder sig som bekant av webbadressen ”maxm.se” för sin hemsida, och att man även varumärkesregistrerar denna bokstavskombination kan vara ett tecken på att Max Matthiessen framöver kommer att profilera sina digitala tjänster på ett tydligare sätt än i dag, eller åtminstone att man har insett vikten av att varumärkesregistrera webbadressen.
Sak & Liv har varit i kontakt med Max Matthiessen, som avstår från att kommentera det nya varumärket innan den externa lanseringen
I en variant av varumärket syns hela företagsnamnet …
… och i en annan variant endast det stiliserade M:et.
(Bilder från svensk varumärkesdatabas.)