Så ritar Länsförsäkringar AB om kartan: Innovation i framkant
”Det är en spännande tech-resa som pågår. Vi är dedikerade att omfamna digitaliseringens kraft och forma framtiden för försäkringsbranschen”, säger Blerta Capri, chef inom strategisk förflyttning, transformation och IT på Länsförsäkringar AB.
Samhället är i ständig förändring. Och med det utvecklas även kunders förväntningar och medarbetares behov. Länsförsäkringar AB vill driva utvecklingen i en riktning som gynnar både medarbetare och kunder. De stora försäkringsbolagen har tidigare inte varit kända för att vara snabbfotade, flexibla eller modiga. Men stora resurser, datafokuserad strategi och innovationsdriv har placerat Länsförsäkringar på andra sidan kartan.
”Vår förmåga att anpassa oss till det snabbt föränderliga tech-landskapet och vårt engagemang att ligga i framkant är något jag stolt är en del av”, berättar Simon Hellholm, affärsutvecklare på Länsförsäkringar AB.
Läs mer om Länsförsäkringar AB som arbetsgivare
Kundfokus är drivkraften bakom de tekniska framstegen
”Bolaget har ett starkt kundfokus. Och satsningen på digitalisering har även den kundens behov i centrum. Målet är helt enkelt att göra livet enklare”, säger Blerta Capri.
Satsningen på digitalisering med kundens behov i centrum ska uppnås genom att utveckla bolagets datadrivna förmåga. Dedikation att ständigt vara i framkant av tech-landskapet har dessutom banat väg för nya nivåer av engagemang och möjligheter för medarbetarna. Blerta och hennes team spelar en central roll i att leda förflyttningen. Hennes ansvar inkluderar att skapa rätt förutsättningar för sina medarbetare i transformationsprojekten.
”Det handlar om att förändra sättet vi tänker på data och teknologi. Kärnan i verksamheten är att förstå våra kunders behov och förväntningar och nu har vi möjlighet att göra det på en helt ny nivå. Våra insatser på tech-området driver oss inte bara framåt som individer, utan också som bolag och bransch som helhet”, fortsätter hon.
Ny AI med befintlig data
För att bättre förstå kundernas behov och förväntningar flyttas analoga processer till digitala, prediktiv analys används för att förutspå kundbeteende och på så sätt kunna anpassa insatser och kommunikation.
”Bland annat integrerar vi AI och maskininlärning i vårt arbete och våra system för att effektivisera och automatisera processer. Denna teknologi ger oss möjlighet att spara tid och samtidigt öka precisionen och kvaliteten i vårt arbete”, berättar Simon Hellholm.
Bli en del av Länsförsäkringar AB:s innovativa resa
Arbetsgivaren som erbjuder både trygghet och spänning
Det är möjligt att förena trygghet och spänning i karriären. Länsförsäkringar AB har skapat en arbetsmiljö som kombinerar tryggheten av en etablerad organisation med spänningen av att göra stora satsningar på digitalisering.
”Vad jag älskar med att jobba på Länsförsäkringar AB är möjligheterna till utveckling och den flexibilitet som erbjuds. Jag känner mig uppskattad och det är inspirerande att vara en del av ett bolag som vågar satsa på sina medarbetare”, säger Simon.
Här finns möjlighet att utveckla både kompetens och karriär.
”Vi har fantastiska förutsättningar för utveckling, vår arbetskultur är präglad av engagemang och möjligheter”, avslutar Blerta.
Länsförsäkringar AB söker medarbetare inom alla kompetenser och områden. Oavsett var du befinner dig i karriären.