Lassie lanserar ”Tidigare besvär” — förenklar byte av försäkring

• ”Under mina 20 år i branschen har jag sett ett stort behov hos konsumenterna av en trygg övergång från en försäkring till en annan. Därför känns det bra att vi på Lassie snabbt och effektivt kan lansera nya tjänster baserat på kundernas behov utan att behöva vänta in långa processer”, säger Sophie Wilkinson.
Lassie lanserar nu tilläggstjänsten ”Tidigare besvär” för att göra det enklare att byta försäkring för sitt husdjur — trots tidigare hälsobesvär.
Enligt Lassie drar sig många djurägare för att byta försäkring till sina husdjur, även om de skulle vilja. Detta bland annat eftersom återkommande sjukdomar och besvär vanligtvis inte täcks vid byte av försäkring.
Men med den nya tjänsten ”Tidigare besvär” ska det bli enklare att byta försäkring eller teckna en helt ny försäkring — och få ersättning även om tidigare besvär uppstår igen.
— För oss är det självklart att alla djurägare ska ha friheten att byta försäkring när de vill. Men många konsumenter känner sig inlåsta när de skaffat en djurförsäkring. Därför har vi på Lassie tagit fram en tilläggstjänst som ska göra det tryggare och enklare att byta försäkring på sin hund eller katt, säger Sophie Wilkinson, grundare och operativ chef på Lassie, i en kommentar.
Lassie hoppas att med den nya tjänsten kunna underlätta för alla djurägare och skapa mer rörelsefrihet förkonsumenterna, vilket i sin tur bör skapa mer konkurrens på marknaden och i förlängningen pressa priserna till konsumenternas fördel.
— Djur ska ha rätt till vård oavsett om de är försäkrade eller inte, och då det i vissa fall kan vara kostsamt med veterinärvård kan en försäkring underlätta. Det är en klar fördel för djurägare att på ett enkelt sätt kunna välja och byta mellan alternativen på marknaden, utan att det sker på bekostnad av djurens vård, säger Jon Samuelsson, veterinär på Lassie, i sin kommentar.