Säkra lanserar ny kundportal och app i samarbete med Benify
Säkra meddelar på tisdagsmorgonen att man i början av nästa år planerar att lansera flera nya digitala lösningar, bland annat en en ny kundportal och app — för Säkras kunder inom sak, liv och spar — som visar kundens pensions- och försäkringsengagemang. Plattformen utvecklas tillsammans med Benify.
En av de nya funktionerna i kundportalen blir att kunderna kan uppmärksammas via push-notiser på viktiga händelser som kan påverka behovet av att se över sitt försäkringsskydd och sparande. I portalen finns även ett utbildningsmoduler kopplade till pension och försäkring.
— Digitaliseringen skapar nya krav där faktorer som enkelhet och tillgänglighet blir allt viktigare. Vår ambition är att ge våra kunder den främsta kundupplevelsen oavsett när och hur man vill komma i kontakt med oss. Framförallt kan vi med de nya tjänsterna stärka kommunikationen mellan de fysiska mötena och bidra till en ökad förståelse kring komplexa och viktiga frågor som pension och försäkring, säger Eva Pantzar Waage, VD och koncernchef vid Säkra, i sin kommentar.