Länsförsäkringar Bank toppar åter inom kundnöjdhet för privatlån

• Privatlånemarknaden halkar efter inom kundnöjdhet — men Länsförsäkringar Bank ligger fortfarande i topp.
I likhet med föregående år ligger Länsförsäkringar Bank i topp i SKI:s mätning av kundnöjdhet när det gäller privatlån. Det framgår av SKI-mätningen för lån och sparande som publicerades i dag på morgonen.
Svenskt Kvalitetsindex presenterade i dag på morgonen information om sin mätning av kundnöjdhet inom bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper.
Mätningen visar att SBAB försvarar sin position med högst kundnöjdhet inom bolån och fastighetslån, medan Avanza fortsätter att ligga högst inom sparande. Länsförsäkringar Bank får i likhet med föregående år det bästa betyget bland privatlåneaktörer, även om betyget har sjunkit något sedan föregående år.
SKI noterar att kundnöjdheten har återhämtat sig märkbart jämfört med förra året, men att just privatlån är ett undantag där med ett ökande missnöje bland kunderna.
I sin kommentar till SKI-mätningen betonar Länsförsäkringar att banken förutom att få högsta betyg bland privatlånekunderna, också tar en andraplats inom Bolån och höjer betyget bland Spara-kunderna till en tredjeplats.

• Sven Eggefalk
— Det är alltid lika glädjande när vi får höga betyg från våra kunder. Det visar på att vår lokala affärsmodell och våra framgångsrika fonder tillsammans med det lyft vi har gjort inom vår digitala förmåga, uppskattas av kunderna. När vi tillsammans samlar oss kring en fråga som sparande så ger det effekt. känns extra bra att vi hamnar i topp i kundernas betyg kring privatlån. Här firar vi i dagarna ett år med vår digitala förflyttning inom Låna, säger Länsförsäkringar Banks VD Sven Eggefalk.
Här kan du som har ett abonnemang på Sak & Liv Premium ta del av mer information om mätningen.